• Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem

Ectoderma

  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem

Használják, de nem értik a Facebookot a kkv-k

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook (Fb) a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.

A Facebook közösségi oldalnak 4,8 millió magyar felhasználója van, közülük 2,5 millió naponta aktív. Óriási tömegeket lehet megszólítani, míg a hirdetési költségek csak a töredékét teszik ki a nyomtatott sajtóban, a televíziós csatornákon, vagy akár a Google oldalán való reklámnak. A lehetőségek nagyok, de nem minden hirdető elégedett, mert a rosszul elvégzett munka itt se vezet eredményre.
Nem minden cégnek ajánlott a közösségi média használata. Lehet, hogy a szolgáltatás vagy a termék, amelyet a cég ajánl, nem vonz széles tömegeket, vagy maga a cég értelmezi félre az Fb lényegét, azzal, hogy egyirányú kommunikációs csatornát akar, miközben a közösségi oldal az interaktivitásra épül.

facebook
Gondot okozhat a hibásan létrehozott Fb-oldal is, például ha egy céget személyként regisztrálnak. Ez egyrészt tilos, másrészt nem hatékony. Joanelli Tamás szerint több kkv-nak nincs kommunikációs stratégiája, mikor ellátogat az Fb-re, csak a “lájkok” hajszolására koncentrál, vagy tévesen eladói reklámfelületként tekint az oldalra.
Joanelli Tamás szerint tévhit, hogy az Fb ingyenes, valójában csak annak látszik. Egy oldal követőinek nagyjából 2-3 százaléka látja keresés nélkül, ha posztolnak valamit. A nagyobb arányú megjelenéshez komoly forgalmat generáló tartalom kell, vagy fizetni kell az Fb-nek külön, hogy az adott bejegyzéseket gyakrabban mutassa. A széles lefedettség fontos, mert főszabályként az elért emberek 1 százaléka az, aki ténylegesen vásárló is lesz.
Típushibának számít, hogy sok kkv nem ismeri az Fb hirdetési rendszerét, és türelmetlenek az eredmények kivárásával. A közösségépítéshez pénz, stratégia, kitartás, kreativitás és idő kell, de az első eredmények így is csak legkorábban 6-12 hónap alatt mutatkoznak meg.
A Be Social ügyvezetője szerint kelet-európai sajátosság, hogy Nyugat-Európához és Amerikához képest az Fb mellett más közösségi oldalak (Twitter, Google+, Instagram) még nem igazán népszerűek, ezért az Fb-nak itthon központi szerepe van a közösségi kommunikációban. A Fb használata azonban kifizetődő lehet, mert olcsó, mérhetők az eredmények, és felkészülés mellett nagyon jól megtérülnek a hirdetési befektetések.

Vállalkozás
Be SocialFacebookGoogle+InstagramkkvTwitter

Közbeszerzési listára került az SAP

Könyvelőiroda Budapesten: kis és közepes méretű termelő-, kereskedő- és szolgáltató cégeknek ideális

Legutóbbi bejegyzések

  • Nyári és őszi szobanövények
  • KKV könyvelés: kerüld el a gyakori hibákat!
  • Szauna használata: fontos tudnivalók
  • A medencevíz fűtése
  • A lakás szíve, az étkező
  • A kert értéke
  • Szicília TOP 10 látnivalók
  • Fog implantátum – Fogbeültetés
  • A kedvezőbb ár miatt sokan választják a készházat
  • Kanári Szigetek
  • Vállalkozóvá válási támogatás
  • Wellness hétvége Eger
  • Mozgás és wellness tavasszal vagy ősszel
  • Beteg embernek szabad fogyókúrázni?
  • Budapest reptéri transzfer

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Életmód
  • Gazdaság
  • Ingatlan
  • Közlekedés
  • Kultúra
  • Munka
  • Otthon
  • Receptek
  • Utazás
  • Vállalkozás

Címkék

adó adótanácsadó akciós wellness hétvége akciós wellness hétvége pároknak Anglia Asian Dub Fundation Ausztria Ausztrália Balaton Bangkok Baranya Be Social BKK Bonchida Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Burgenland BUSEXPO Békés Csehország cseh statisztikai hivatal cseh turisták Dell Magyarország Duna EEK Eger energiahatékonysági pályázatok Energiaklub energiakorszerűsítési támogatás energia pályázatok EPCOS Kft Erzsébet-program EU pályázatok Európai Egészségbiztosítási Kártya EU támogatások Facebook fesztiválok fogfehérítés fogorvos fogászat Féltorony kkv mérlegképes könyvelő Olaszország Észtország
Köszönjük WordPress! | Sablon: Neblue Szerző: NEThemes.